تبلیغات
.:: Beauty Shop PARYA ::. - برنامه غذایی " رژیم چاقی "
.:: Beauty Shop PARYA ::.
Incredible Prices Because Supreme Makeup
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 26 بهمن 1389 توسط مهدی | نظرات ()

همین حالا قلم و کاغذ را بردارید، یک خط کسری بکشید، بالای این خط وزن تان را به کیلوگرم و زیر آن قدتان را بر حسب متر به توان 2 بنویسید، حاصل کسر را که به دست آوردید اگر 18 یا کمتر از آن بود، این گزارش را بخوانید، چون گزارش ما درباره ی شیوه‌ های چاق شدن لاغرها است؛ همان ‌ها که حاصل کسرشان 18 یا کمتر از آن شده است...

نام آزمایشی که درباره آن صحبت کردیم BMI است که از شیوه‌ های علمی تعیین چاقی یا لاغری افراد محسوب می‌ شود. بر اساس این آزمایش کسانی که حاصل کسرشان بین 20 تا 25 باشد وزن طبیعی و کسانی که کسرشان 25 به بالا باشد اضافه وزندارند.
گام اول برای چاق شدن: دلیل لاغری را بفهمید
نخستین قدم برای چاق شدن پیدا کردن دلیل آن است چرا که  بسته به نوع لاغری راه درمان آن هم متفاوت است.
 یکی از دلایل لاغری، پُرکاری غده ی تیروئید است که باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می ‌شود. در این صورت هر چقدر هم غذا بخورید به دلیل سوخت و ساز بالای بدن، لاغر می ‌مانید.
عامل دیگر لاغری بیماری بی ‌اشتهایی عصبی است و بیمارانی که بی ‌اشتهایی عصبی دارند برای چاق شدن باید ابتدا، عوامل استرس ‌زا را در ‌اطراف خود کاهش دهند.
از سویی دیگر برخی افراد، لاغری را از خانواده ‌های‌ شان به ارث می ‌برند که معمولا پس از طی دوران نوجوانی و جوانی، چاق می‌ شوند. لاغری وقتی ایجاد می ‌شود که دریافت انرژی از طریق مواد غذایی کمتر از مصرف آن در بدن باشد.
 لاغر‌ها به 2 گروه سالم و بیمار تقسیم می ‌شوند. لاغرهای سالم، معمولا در طول زمان اضافه وزن پیدا می‌ کنند، اما لاغر‌های بیمار، کم غذا هستند و مواد مغذی لازم به آن ها نمی‌ رسد و به همین دلیل باید به پزشک مراجعه کنند.
گام دوم: رژیم خوشمزه
اگر شما از آن دست لاغر‌های رنجور باشید که دلیل اصلی لاغری تان فقط رژیم بد غذایی است خیلی آسان می ‌توانید با تغییر این رژیم، به مرور زمان وزن تان را به حد مطلوب برسانید.
* در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای کم‌ حجم و پُرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ هااستفاده کنید.
* برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را زیاد می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالی که چنین روشی به شدت رد می‌ شود و  این نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و حتی احتمال دارد باعثبیماری‌ های قلبی و عروقی شود!
گام سوم: چطور غذا بخوریم؟
محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.
زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.
 خوردن آب با فاصله کمی از آغاز یا پایان وعده ‌های غذایی، برای لاغر‌ها ضرر دارد، چون شیره‌ های گوارشی را رقیق می ‌کند و غذا به درستی هضم نمی ‌شود.

گام ‌چهارم: لاغر شکم قلنبه نشوید!
شما هم شنیده اید برخی لاغر‌ها می ‌گویند اگر ورزش کنند آب می ‌شوند و به همین دلیل در طول رژیم غذایی‌ شان برای چاق شدن، از جای شان تکان نمی‌ خورند، می ‌دانید نتیجه‌ اش چه می ‌شود؟ یک شکم قلنبه!
ورزش نکردن در لاغر‌ها باعث چاقی موضعی می ‌شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آن ها باید ورزش و پیاده‌ روی را در برنامه‌ های روزانه خود بگنجانند.
بی‌ تحرکی، عضلات لاغر‌ها را ضعیف می ‌کند در حالی که ورزش، عضلات آن ها را قوی و بزرگ می‌ کند و حتی بر اشتهای ‌شان اثر می ‌گذارد. پیاده‌ روی نباید با فاصله‌ ای نزدیک از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را کور کند و به همین دلیل باید میان ورزش و غذا خوردن فاصله بیندازید.

افزایش وزن در افراد لاغر با ورزش یا با پرخوری؟

اگر فكر می كنید خیلی لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید، ننشینید و فقط بخورید. برای افزایش وزن بایستی همیشه عضلات خود را افزایش دهید نه چربی بدنتان را.
برای تولید ماهیچه، بایستی یك برنامه ورزشی منظم را شروع كنید. حتماً به یك كلاس ورزشی بروید وسعی كنید ورزش های مخصوص برای كاهش وزن را یاد بگیرید كه در عین حال عضلات بازوها و پاهایتان را قوی تر كند.
وقتی ورزش می كنید، اشتهایتان زیاد می شود و در این صورت نیازتان به مواد مغذی تأمین خواهد شد.
برای ساخت نیم كیلوگرم ماهیچه درهفته، روزانه 15 گرم پروتئین اضافی لازم است و نیازی نیست تا پرخوری كنید. بدین طریق عضلات بیشتر از چربی های بدن افزایش می یابند.
برای شروع یك برنامه ورزشی منظم هیچ وقت دیر نیست. از همین حالا می توانید شروع كنید. افرادی كه كمبود وزن دارند، ضعیف و نحیف به نظر می آیند كه به دلیل كمبود عضلات است نه چربی بدن. اگر فعالیت شما كم باشد، به مرور توده عضلانی تان را از دست می دهید تا جایی كه قادر نخواهید بود كارهای روزمره خود مثل بالا رفتن از پله، بلند شدن از صندلی و... را انجام دهید چون عضلاتتان به اندازه كافی قوی نیستند تا وزن شما را جابجا كنند.
اگر لاغر هستید، هرگز سعی نكنید چربی خود را افزایش دهید. كسانی كه اضافه وزن دارند، حجم عضلات  ضعیفشان دو برابر است و مجبورند روزانه بیشتر از 10 یا 20 كیلو چربی اضافی را با خود جابجا كنند.
وقتی بطور مرتب و روزانه ورزش كنید و مقدار عضلات خود را افزایش دهید، اشتهایتان نیز افزایش می یابد و بدون اینكه متوجه شوید، بیشتر از قبل خواهید خورد.
ورزشكاران حرفه ای و بدنسازان برای تأمین نیازهای انرژی شان، روزانه مقادیر زیادی غذا مصرف می كنند. بعنوان مثال جداول تمرینات ورزشی فوتبالیست ها، دارای هر نوع ماده غذایی به مقدار فراوان است.
اگر در اثر بیماری كوتاه مدت ( نه طولانی)، مقدار زیادی از وزن خود را از دست دادید، نگران نباشید. زیرا به تدریج و بعد از رفع بیماری، اشتهایتان به غذا بهبود خواهد یافت و بدون پرخوری، به وزن طبیعی خود بازخواهید گشت.
اما اگر بدون علت، وزنتان به مقدار زیادی كاهش یافت، آن را جدی بگیرید و حتماً به یك متخصص تغذیه یا پزشك مربوطه مراجعه كنید و مشكل خود را با او در میان بگذارید.




برچسب ها: رژیم چاقی، زیبایی، برنامه غذایی، تناسب اندام، چاقی، افراد لاغر، راه های چاقی، آرایش، پوست، ورزش، پرخوری، کم خوری،
درباره پریا
موضوعات
آخرین مطالب
نویسنده
آرشیو مطالب
لینک دوستان
دیدگاه
آمار از نگاه میهن بلاگ
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :



هزینه های باور نکردنی در ازای کار حرفه ای

دانلود اهنگ

دانلود

دانلود رایگان

دانلود نرم افزار

دانلود فیلم

دانلود

شادزیست

قالب وبلاگ

لیمونات

شارژ ایرانسل

تک باکس

دانلود نرم افزار